Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Bilingualism and Bilingual Education - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 181ANG003427
Veranstaltungskürzel A.03.427
Semester SoSe 2018 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache deutsch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 12:00 bis 14:00 woch 12.04.2018 bis 19.07.2018  Gebäude K - SEMINAR K1     30
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Wenke, Nadine
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 12 April 2018

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

Bi- and multilingual education has become more and more popular in today’s globalised world and takes place in various ways (first and second language acquisition, teaching languages at schools). In the first part of this seminar students will get to know about different approaches to language acquisition and bilingual education and we will take a closer look at research findings, theories and current developments. Further questions to be dealt with include:

What does language learning/ teaching look like in other countries? What are the advantages and disadvantages of people who grow up bilingually? To what extent does bilingual teaching influence integrating non-native speakers at schools? Topical research data and practical approaches will be discussed and reflected upon. In the last part of this seminar students are going to outline a bilingual concept with regard to the course results themselves (by taking their second subject into consideration).

Literatur

To be announced in the first meeting

Bemerkung

Please register via WUSEL between 19.02.2018 to 04.03.2018.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

Completion of Introduction / GLS (Kombi-BA, Optionalbereich Kompakt)

Leistungsnachweis

Individual assignments, presentation, active participation in class.

Zielgruppe

MEd 11: EN II

MEd 13 Bilingualer Unterricht: ENG-D1

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3a

MEd 14 Lehramt Haupt-, Real-, Gesamtschule: M-ENG  6a

MEd 14 Lehramt Gymnasium/Gesamtschule: M-ENG 9a

 

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2018 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 677