Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Focus on Form in heterogeneous classrooms - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 181ANG003418
Veranstaltungskürzel A.03.418
Semester SoSe 2018 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 12:00 bis 14:00 woch 12.04.2018 bis 19.07.2018  Gebäude O - O.08.27     40
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Gießler, Ralf verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 12 April 2018

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

Focus on Form (FonF) was proposed by Long & Robinson (1998) and other SLA researchers who sought to integrate explicit language instruction into mainstream communicative language teaching. FonF embraces the principle of authentic communication and learner-centeredness favoured in communicative language teaching. FonF seeks to address language issues when students have comprehension or production problems in a meaning-based activity. In this course we will review research evidence for this claim and other theoretical positions. We will explore practical means for implementing FonF with regard to an ever increasing range of diversity and aptitude in the EFL class.

Literatur

Long, M. H. / Robinson, P. (1998). "Focus on form: Theory, research and practice". In: Doughty, C. J. / Williams, J. (eds.). Focus on form in second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

Ellis, Rod (2006). "Current Issues in the teaching of grammar: An SLA Perspective". In: TESOL Quarterly 40 (1). 83-107.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 19.02.2018 to 04.03.2018.
Registrations before or after this time will not be considered.

Leistungsnachweis

Pre-session readings, active participation in plenary discussions and group work, design of a language learning task or presentation of a follow-up activity.

Zielgruppe

LPO 2003: D1

Kombi-BA 10: D

Kombi-BA 15: Profil H

Kombi-BA Optionalbereich (Profil Bildungswissenschaften ANG 102 Teil A, ehemals Kompetenzfeld V)

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3a

MEd 14 Lehramt Haupt-, Real-, Gesamtschule: M-ENG 6a

MEd 14 Lehramt Gymnasium/Gesamtschule, Berufskolleg: M-ENG 9a

MEd Sonderpädagogik: SP-ANG-DID a


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2018 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 753