Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Teaching and Researching Speaking - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Veranstaltungsnummer 181ANG003439
Veranstaltungskürzel A.03.439
Semester SoSe 2018 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 08:00 bis 10:00 woch 11.04.2018 bis 18.07.2018  Gebäude O - O.11.40     40
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Frisch, Stefanie, Univ.- Prof. Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 11 April 2018

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

It is one of the main aims of teaching a foreign language to equip learners with the ability to express themselves fluently in the foreign language in meaningful conversations. Recent studies show that learners do not get enough opportunities to use the English language productively and that our knowledge about e.g. the effect of teacher talk and the types of tasks on learners’ speaking skills is still limited (e.g. Klippel 2014). The present course aims to familiarize students with the foundations of teaching EFL speaking skills and to raise their awareness of its challenges. It will be problem-oriented in so far as we will try to find answers to key questions by referring back to theoretical as well as empirical texts together.  

Literatur

Recommended:

Hughes, Rebecca (2017). Teaching and Researching Speaking. London: Routledge.

Klippel, Friederike (1984). Keep talking. Cambridge: Cambridge University Press.

Levelt, Willem J.M. (1989). Speaking. From Intention to Articulation. Massachusetts: MIT Press.

Further texts will be made available throughout the course.

 

Bemerkung

Please register via WUSEL between 19.02.2018 to 04.03.2018.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

LPO 2003/BA: Completion of ”Introduction to TEFL”, GLS A and B. Please hand in a copy of the required document with your pre-task.

                         

MEd 2011, MEd 2014: Successful completion of the D module as part of your BA. Please hand in a copy of the required document with your pre-task.

 

PLUS: Completion of a short preliminary task. The task will be sent via e-mail during the week following registration. Students are required to send their pre-tasks to frisch[at]uni-wuppertal.de by 06 April 2018.

Leistungsnachweis

Active participation including weekly reading tasks. More information will be provided in our first session.

Zielgruppe

LPO 2003: D 2

Kombi-BA 2015: ANG-H-D (Komponente c)

Kombi-BA 2010: D III

Kombi-BA 2008: D, d

MEd 11: EN II

MEd 14 Lehramt Gymnasium/Gesamtschule, BK: M-ENG 9 b

MEd 14 Lehramt Haupt-, Real-, Gesamtschule: M-ENG 6 b

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3 b und M-ENG 4 a, b  (Foschungsprojekt)

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2018 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 1712