Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Reading English Children’s Literature - Linguistic Perspectives - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 181ANG003245
Semester SoSe 2018 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 14:00 bis 16:00 woch 11.04.2018 bis 18.07.2018  Gebäude O - O.09.23     30
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Becker, Annette verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kommentar

Course participants will learn to explore selected English children’s literature from a linguistic perspective, using mainly tools from stylistics and corpus lingustics. On the basis of these observations, students will develop teaching materials for improving primary pupils’ L2 reading competence. During the following terms, students may apply and evaluate those materials in their own research projects and in reading workshops of the interdisciplinary project EULE (details to be announced). Parallel registration for a TEFL course is highly recommended.

Registration: Via "Elektronisches Vorlesungsverzeichnis" alias "WUSEL" during the registration period for the "Anglistik/Amerikanistik" department.

Personal Website

Literatur

Biber, Douglas, Susan Conrad & Geoffrey Leech. 2002. Longman Student Grammar of Spoken and Written English. London: Longman. (”SGSWE”)

Biber, Douglas & Randi Reppen (eds.). 2015. The Cambridge Handbook of English Corpus Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.

Bieswanger, Markus & Annette Becker. 2017. Introduction to English Linguistics. 4th edn. Tübingen: Narr.

Cameron, Deborah & Ivan Panovic. 2014. Working with Written Discourse. London: Sage.

Collins, Beverley & Inger M. Mees, 2013. Practical Phonetics and Phonology: A Resource Book for Students. 3rd edn. London: Routledge.

Diehr, Bärbel & Jutta Rymarczyk (eds.). 2010. Researching Literacy in a Foreign Language among Primary School Learners. Forschung zum Schrifterwerb in der Fremdsprache bei Grundschülern. Frankfurt: Lang.

Frisch, Stephanie. 2013. Lesen im Englischunterricht der Grundschule: Eine Vergleichsstudie zur Wirksamkeit zweier Lehrverfahren. Tübingen: Narr.

Leech, Geoffrey. 2013. Language in Literature: Style and Foregrounding. New York: Routledge.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 19.02.2018 to 04.03.2018.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

MEd [Sigle 1]

BA [Sigle 2]

Leistungsnachweis

Acquisition of the B II/B 2 Variation ”Leistungsbescheinigung” (4 pts) requires active participation, preparation for each session, and participation in a presentation plus preparation of a corresponding paper. Participation in a presentation is mandatory.

Zielgruppe

MEd 2014, Profil P: M-ENG2

MEd 2014, Profil P: M-ENG4 NEU

BA, Optionalbereich: Profil Bildungswissenschaften: ANG102 ("Herausforderungen und Chancen - Neue Entwicklungen in der Didaktik des Englischen" - Teil a ODER b)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2018 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 406