Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Bilingual Studies Abroad (Part II) (Block Seminar) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 201ANG003430
Veranstaltungskürzel A.03.430
Semester SoSe 2020 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 30 Max. Teilnehmer/-innen 30
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 12:00 bis 14:00 Einzel am 24.01.2020       50
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Diehr, Bärbel, Univ.- Prof. Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

Block: 5-12 June 2020 (im UK ohne Räume); 30 September 2020, 10-14 (0.09.36, wenn möglich)

Kommentar

This class is a continuation (Part II) of last semester’s Preparing for Bilingual Studies Abroad and consists of the placement itself, either in category C schools in Wales or in primary and secondary schools in England. Living and working in an English-speaking country gives students the opportunity to gain insight into the methods employed in the (early) teaching of a second language. Participating students also derive great benefit from assisting experienced teachers in all other classes in which English is the medium of communication (e.g. history, geography, PE). The placement gives students the chance to carry out their own enquiry projects based on the theories of bilingualism, bilingual education, and concept formation. Having reflected upon the individual elements of teaching methods they have observed in the course of their Welsh and English placements, or upon insights gained from living in the UK, students then evaluate the applicability of what they have experienced to their own future practices as teachers of a foreign language.

Literatur

Baker, Colin / Wright Wayne E. (2017). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. 6th Edition. Clevedon: Multilingual Matters.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 17.02.2020 to 01.03.2020. Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

a)      Successful application.

b)      Successful completion of Bilingual Studies Abroad Part I.

Leistungsnachweis

According to Erasmus Training Agreement and Guidelines for a School Placement.

In addition to classes at the partner schools, telephone conferences and e-mail exchange, students will participate in block sessions before, during and after the school placements abroad.

MAP 2 LP: written assignment

Zielgruppe

Kombi-BA 2015: ANG-H-D (Komponente c)

Kombi BA: Optionalbereich (BIL103 und ANG101) (= "Optionalbereich Kompakt")

MEd 14, MEd 19 Lehramt GymGGe/BK, BK: M-ENG 9a

MEd 14, MEd 19 Lehramt H, R, GeHR(S)Ge: M-ENG 6a

MEd 14, MEd 19 Lehramt Grundschule: M-ENG 3a


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 2 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2020 gefunden:

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 318