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Recent Developments in Management and Marketing - How replicable are research findings? - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 192WIR024010
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 20
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Hyperlink http://temme.wiwi.uni-wuppertal.de
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
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Do. 12:00 bis 16:00 Einzel am 10.10.2019 Gebäude N - N.11.12     20
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Do. 12:00 bis 16:00 Einzel am 31.10.2019 Gebäude N - N.11.12     20
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Do. 12:00 bis 16:00 Einzel am 21.11.2019 Gebäude N - N.11.12     20
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Do. 12:00 bis 16:00 Einzel am 28.11.2019 Gebäude N - N.11.12     20
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Do. 12:00 bis 16:00 Einzel am 12.12.2019 Gebäude N - N.11.12     20
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Do. 12:00 bis 16:00 Einzel am 19.12.2019 Gebäude N - N.11.12     20
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Do. 12:00 bis 16:00 Einzel am 09.01.2020 Gebäude N - N.11.12     20
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Do. 12:00 bis 16:00 Einzel am 16.01.2020 Gebäude N - N.11.12     20
Gruppe :
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Temme, Dirk, Univ.- Prof. Dr. verantwortlich
Zielke, Stephan, Univ.- Prof. Dr. verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Wirtschaftswissenschaft
Inhalt
Kurzkommentar

Students should register for this course via Wusel during the registration period (22.07. - 22.09.2019).

Kommentar

Target Audience:

This seminar is recommended especially for foreign students but also open for Bachelor and Master students.

Description:

Replication studies significantly contribute to the credibility of empirical research findings in marketing or management and thus foster the accumulation of a sound knowledge base in these disciplines. According to Hubbard and Armstrong (1994, p. 236), a replication is defined as “a duplication of a previously published empirical study that is concerned with assessing whether similar findings can be obtained upon repeating the study.” Narrow replications, which apply the same research design on new samples of the same population as in the original study, assess the representativeness and validity of the original results. In contrast, quasi-replications use a modified research design (e.g., measures or methods) and/or samples of a different population in order to assess the robustness and/or generalizability of the original study’s empirical findings.

In this seminar, participants will first acquire some basic knowledge on how to replicate empirical studies. Participants will then obtain the competencies to conduct a replication study on their own. Given a target article recently published in a top-tier marketing journal, they will develop the replication design, create the necessary stimuli, and collect the data. Finally, upon analyzing the collected data they have to assess if the replication has been successful.

Bemerkung

Dates:

10.10.2019

31.10.2019

21.11.2019

28.11.2019 (optional)

12.12.2019

19.12.2019 (optional)

09.01.2020

16.01.2020 (optional)

Leistungsnachweis

Participants are required to present the results of their replication study during the seminar and to write a seminar paper.


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

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