Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Tasks, Task-Supported Language Learning and their Relevance for Lesson Planning and Teaching in the EFL Classroom: Theory and Practice - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Veranstaltungsnummer 192ANG003440
Veranstaltungskürzel A.03.440
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 10:00 bis 12:00 woch 11.10.2019 bis 07.02.2020  Gebäude O - O.10.35     40
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Kroschewski, Annette, Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 11.10.2019

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

Tasks are not only central to student learning but also to planning and teaching in the EFL classroom. In this course we will firstly deal with some theoretical aspects concerning task-supported language learning as well as tasks and their relevance for lesson planning and teaching in the EFL classroom. Secondly we will take specific examples of tasks as a starting point and explore possibilities of approaching various topics in the EFL class.

The specific topics, texts and tasks for this seminar will be negotiated in the first meeting and the course programme will be finalized in the second meeting. A list of suggestions will be provided which can be modified by the participants according to individual preferences and interests.

Literatur

Various texts and materials will be made available throughout the semester.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 19.08.2019 to 01.09.2019
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

MEd 11 and MEd 14: completion of the D module as part of your BA; no further MEd requirements for enrolment.

Leistungsnachweis

Requirements/assignments (depending on your ”Studien-/ Prüfungsordnung”) will be explained in the first meeting.

Zielgruppe

Kombi-BA 2015: ANG-H-D (Komponente c)

MEd 14 Lehramt GymGe, BK: M-ENG 9 b

MEd 14 Lehramt HRGe: M-ENG 6 b

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3 b

MEd 17 Sonderpädagogik: SP-ANG-DID b


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 626