Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Two at a Time - CLIL and bilingual teaching strategies - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 192ANG003432
Veranstaltungskürzel A.03.432
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 14:00 bis 16:00 woch 07.10.2019 bis 27.01.2020  Gebäude O - O.09.36     40
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Wenke, Nadine verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 07.10.2019

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

In today´s globalized world, bi- and multilingual education has become more and more popular and essential. The KMK recommends any pupil graduating from school to be able to speak at least two foreign modern languages (KMK, 2011).

Hence, this course aims at exploring different approaches to bilingual teaching and integrating languages in subject teaching, well as examining the potential of bilingual instruction techniques.

First, students will get familiar with different approaches to language acquisition and bilingual education and we will take a closer look at research findings, theories and current developments in Germany and around the globe.

Second, we will examine the potential of bilingual instruction. Topical data and practical approaches will be discussed and reflected upon.

In the last part of this seminar, students will be asked to deal with practical implications for planning and teaching bilingually. Therefore, the advantages and disadvantages of different models of bilingual education and instruction are discussed and recent data will be questioned reasonably. Furthermore, students are asked to examine the actual mode of teaching bilingually and compare it with aspects of curricula and the material currently available for schools.

Literatur

to be announced in the first meeting

Bemerkung

Please register via WUSEL between 19.08.2019 to 01.09.2019.
Registrations before or after this time will not be considered.

Leistungsnachweis

to be announced in the first meeting according to your „Prüfungsordnung”

Zielgruppe

Kombi-BA 2015: Profil H

Kombi-BA Optionalbereich: Profil Bildungswissenschaften ANG 102 Part B

MEd 14 Lehramt GymGe: M-ENG 9 a

MEd 14 Lehramt HRGe: M-ENG 6 a

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3 a

MEd 13 (Bilingualer Unterricht): ENG-D1

 


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 640