Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Bilingual Education - Bilingual teaching strategies: Friend or Foe? - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 201ANG003428
Veranstaltungskürzel A.03.428
Semester SoSe 2020 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfrist Belegungsverfahren    17.02.2020 - 01.03.2020   
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen

Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export für Outlook
Mo. 14:00 bis 16:00 woch 06.04.2020 bis 13.07.2020  Gebäude N - N.10.18     40
Einzeltermine:
  • 06.04.2020
  • 20.04.2020
  • 27.04.2020
  • 04.05.2020
  • 11.05.2020
  • 18.05.2020
  • 25.05.2020
  • 08.06.2020
  • 15.06.2020
  • 22.06.2020
  • 29.06.2020
  • 06.07.2020
  • 13.07.2020
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Wenke, Nadine
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 06. April 2020

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

In today´s globalized world, bi- and multilingual education has become more and more popular and essential. The KMK recommends any pupil graduating from school to be able to speak at least two foreign modern languages (KMK, 2011).

Hence, this course aims at exploring different approaches to bilingual teaching and integrating languages in subject teaching, as well as examining the potential of bilingual instruction techniques.

First, students will get familiar with different approaches to language acquisition and bilingual education and we will take a closer look at research findings, theories and current developments in Germany and around the globe.

Second, we will examine the potential of bilingual instruction. Topical data and practical approaches will be discussed and reflected upon.

In the last part of this seminar, students will be asked to deal with practical implications for planning and teaching bilingually. Therefore, the advantages and disadvantages of different models of bilingual education and instruction are discussed and recent data will be questioned reasonably. Furthermore, students are asked to examine the actual mode of teaching bilingually and compare it with aspects of curricula and the material currently available for schools. Therefore, own lessons will be planned in small groups and held to the course.

Literatur

to be announced in the first meeting

Bemerkung

Please register via WUSEL between 17.02.2020 to 01.03.2020.
Registrations before or after this time will not be considered.

Leistungsnachweis

to be announced in the first meeting according to your „Prüfungsordnung“

Zielgruppe

MEd 14, MEd 19 Lehramt Gymnasium/GGe/BKsamtschule: M-ENG 9a                             

MEd 14, MEd 19 Lehramt HR(S)Ge: M-ENG 6a

MEd 14, MEd 19 Lehramt Grundschule: M-ENG 3a                                      

MEd 13, MEd 19 (Bilingualer Unterricht): ENG-D1

 


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2020 gefunden:

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 92