Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Focus on Form – an integrative approach to language teaching - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 201ANG003418
Veranstaltungskürzel A.03.418
Semester SoSe 2020 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Belegungsfrist Belegungsverfahren    17.02.2020 - 01.03.2020   
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 12:00 bis 14:00 woch 09.04.2020 bis 16.07.2020  Gebäude O - O.11.40     40
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Gießler, Ralf verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 09 April, 2020

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

Focus on Form (FonF) was proposed by Long & Robinson (1998) in attempt to integrate explicit language instruction into mainstream communicative language teaching. Originally, FonF seeks to address language issues when students have comprehension or production problems in a meaning-based activity. Thus FonF embraces the principle of authentic communication and learner-centeredness favoured in communicative language teaching. However, FonF is not limited to grammatical forms but encompasses lexical and phonetic issues as well. In addition, FonF can also be realized in a pre-planned, proactive manner. In this course, we will explore approaches for implementing FonF in this broader understanding of the concept. The aim of the course is to equip future EFL teachers with language awareness as well as a broad range of instructional procedures that meet the needs of EFL classes with an ever increasing range of aptitude and skill levels.

Literatur

Long, M. H. / Robinson, P. (1998). "Focus on form: Theory, research and practice". In: Doughty, C. J. / Williams, J. (eds.). Focus on form in second language acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

Ellis, Rod (2016). Anniversary Article Focus on Form: A critical review. Language Teaching Research 20 (3), 405-428.

Fotos, Sandra / Nassaji, Hossein (2011). Teaching Grammar in Second Language Classrooms. Integrating Form-Focused Instruction in Communicative Context. New York: Routledge.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 17.02.2020 to 01.03.2020.
Registrations before or after this time will not be considered.

Leistungsnachweis

Pre-session reading tasks (administered via MOODLE), active participation in plenary discussions and group work.

Zielgruppe

Kombi-BA 2015: ANG-H-D (Komponente c)                        

Kombi-BA Optionalbereich (Profil Bildungswissenschaften ANG 102 Part A)

MEd 14, MEd 19 Lehramt GymGe/BK: M-ENG 9 a

MEd 14, MEd 19 Lehramt HR(S)Ge: M-ENG 6 a

MEd 14, MEd 19 Lehramt Grundschule: M-ENG 3 a

MEs 17 Sonderpädagogik: SP-ANG-DID a


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 3 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2020 gefunden:

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 269