Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Introduction to Teaching English as a Foreign Language - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Einführung Veranstaltungsnummer 201ANG003401
Veranstaltungskürzel A.03.401
Semester SoSe 2020 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist anmeldepflichtig ! Bitte melden Sie sich hier an.
Sprache englisch
Belegungsfrist
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 08:30 bis 10:00 woch 15.04.2020 bis 15.07.2020  Gebäude S - S.10.15     40
 

Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Gießler, Ralf
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 15. April 2020

We strongly recommend that you attend the Introduction together with the Grundlagenseminar in the same semester, as the MAP covers topics dealt with in both classes.

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

This course deals with basic issues that are relevant for teaching English as a Foreign Language (TEFL) in institutional contexts. We will study approaches to foreign language teaching (FLT) and understand how aims and procedures in FLT have changed over time. Theories from second language acquisition research still inform principles of language teaching that have been widely accepted in the TEFL community. A good number of related disciplines, such as the Cognitive Sciences, provide us with insights on e.g. what goes on in our minds when we understand or produce language. Finally, we will look at recent developments in educational policy like inclusive education and digitalisation and sketch out how they affect today’s English language teaching.

We recommend that you attend this course in the same term as you attend the GLS Fachdidaktik.

Please note that if you are not present at the first meeting, you may lose your place in the course.

Literatur

Grimm, Nancy / Meyer, Michael / Volkmann, Laurenz (2015). Teaching English. Tübingen: NarrFranckeAttempto.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 17.02.2020 to 01.03.2020.
Registrations before or after this time will not be considered.

Leistungsnachweis

Regular participation in class discussion; pre-session readings and assignments; three written assignments.

Zielgruppe

K-BA / K-BEd: D


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2020 gefunden:

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 494