Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Be Prepared! For Oral Exams, Research Papers and Theses - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 192ANG003433
Veranstaltungskürzel A.03.433
Semester WiSe 2019/20 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen

Einzeltermine ausblenden
iCalendar Export für Outlook
Mo. 16:00 bis 18:00 woch 07.10.2019 bis 27.01.2020  Gebäude O - O.09.36     40
Einzeltermine:
  • 07.10.2019
  • 14.10.2019
  • 21.10.2019
  • 28.10.2019
  • 04.11.2019
  • 11.11.2019
  • 18.11.2019
  • 25.11.2019
  • 02.12.2019
  • 09.12.2019
  • 16.12.2019
  • 23.12.2019
  • 06.01.2020
  • 13.01.2020
  • 20.01.2020
  • 27.01.2020
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Diehr, Bärbel, Univ.- Prof. Dr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 14.10.2019

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

This class aims to provide students (especially those working on an MAP, a research project, a BA thesis, an MEd thesis or doctoral thesis) with plenty of opportunity to discuss research in EFL teaching and learning as well as in bilingual education with a focus on either their own projects or seminal papers and studies by other scholars. It also invites students who are planning to take their Fachdidaktik oral exams to review relevant literature and key studies from the various domains of TEFL, bilingual education/Bilingualer Unterricht, psycholinguistics and theories of second language acquisition. In some sessions you will work on your strategies for organising your ideas, planning your writing, and structuring your essays; in others you will advance your oral skills by presenting a key study or seminal text to the audience. In addition, guest speakers will be invited to speak about current issues or their own research projects and will thus add to the topicality of our class.

Literatur

Abstracts and other texts will be made available at the beginning of term.

Recommended:

Caspari, Daniela et al. (Hrsg.) (2016). Forschungsmethoden in der Fremdsprachendidaktik. Tübingen: Narr.

Krings, Hans P. (Hrsg.) (2016). Fremdsprachenlernen mit System. Hamburg: Buske.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 19.08.2019 to 01.09.2019.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

Please let me know if you would like to attend this class in one of my office hours or via e-mail.

Leistungsnachweis

2 LP: weekly assignments and mini-presentation or weekly assignment and written summary critique (8 pp)

Zielgruppe

MEd 14 Lehramt Gym/Ge, BK: M-ENG 9 a

MEd 14 Lehramt H, R, Ge: M-ENG 6 a

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3 a

MEd 17 Sonderpädagogik: SP-ANG-DID a


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2019/20 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 480