Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Teaching and Assessing Writing - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 182ANG003416
Veranstaltungskürzel A.03.416
Semester WiSe 2018/19 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 14:00 bis 16:00 woch 08.10.2018 bis 28.01.2019  Gebäude S - S.10.18   19.11.2018: Sitzung fällt krankheitsbedingt aus 40
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Gießler, Ralf
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First Meeting: 8th October, 2018

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

Using systematic techniques to give students an appraisal of their achievements in L2 writing is a key responsibility of any language teacher. However, assessment does not end with marking class tests. Formative assessment that shows learners what is next in learning and helps them to improve their writing skills should complement summative forms of assessment (e.g. class tests). The rationale of the course is to address and illuminate those issues that teachers will encounter while dealing with students’ written work in EFL classrooms at secondary schools. We will review research on the effectiveness of a teacher’s written feedback and explore alternative forms of feedback. To ensure a high level of practical relevance, examples will be taken from secondary I & II teaching resources. Samples of state wide mandatory tests like ZP 10 and ZABI will also be analysed with regard to general quality criteria of testing such as validity and reliability.

Literatur

Hyland, Ken. 2003. Second Language Writing. Cambridge: CUP 2003. (course text)

Ferris, Dana R. & Hedgcock, John S. 2005. Teaching ESL Composition. New York/London: Routledge.

Crusan, Deborah. 2010. Assessment in the Second Language Writing Classroom. Ann Arbor: University of Michigan Press.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 20.08.2018 to 02.09.2018.
Registrations before or after this time will not be considered.

Leistungsnachweis

Pre-reading tasks, design of a writing task or scoring grid and active participation in group discussions or a combination.

Zielgruppe

Kombi-BA 2015: Profil H

MEd 14 Lehramt GymGe: M-ENG 9 a

MEd 14 Lehramt HRGe: M-ENG 6 a


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2018/19 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 1069