Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Getting two for one? Approaches to bilingual education - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 182ANG003428
Veranstaltungskürzel A.03.428
Semester WiSe 2018/19 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 10:00 bis 12:00 woch 08.10.2018 bis 28.01.2019  Gebäude N - N.10.20     40
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Wenke, Nadine verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 8th October, 2018

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

Bi- and multilingual education has become more and more popular in today’s globalised world and takes place in various ways (first and second language acquisition, ”Bilingualer Sachfachunterricht”, Immersion, Content and Language Integrated Learning, bilingual modules).

This course aims at exploring different approaches to bilingual teaching.

Students will get to know about different approaches to language acquisition and bilingual education and we will take a closer look at research findings, theories and current developments. Further questions to be dealt with include:

What does language learning/ teaching look like in other countries? What are the advantages and disadvantages of people who grow up bilingually? To what extent does bilingual teaching influence integrating non-native speakers at schools?

Topical research data and practical approaches will be discussed and reflected upon as well as the advantages and disadvantages of different models of bilingual education will be questioned reasonably.

Furthermore, students are asked to examine the actual mode of teaching bilingually and compare it with aspects of curricula and the material currently available for schools.

Literatur

To be announced in the first meeting.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 20.08.2018 to 02.09.2018.
Registrations before or after this time will not be considered.

Leistungsnachweis

To be announced in the first meeting according to your 'Prüfungsordnung'.

Zielgruppe

MEd 14 Lehramt GymGe: M-ENG 9 a

MEd 14 Lehramt HRGe: M-ENG 6 a

MEd 14 Lehramt Grundschule: M-ENG 3 a

MEd 13 (Bilingualer Unterricht): ENG-D1


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester WiSe 2018/19 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 1036