Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Assessment in the EFL classroom - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar/ Hauptseminar Veranstaltungsnummer 171ANG003440
Veranstaltungskürzel A.03.428
Semester SoSe 2017 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 30
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 12:00 bis 14:00 woch 18.04.2017 bis 25.07.2017  Gebäude O - O.10.32     30
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Rumlich, Dominik, Prof.-Vertr. verantwortlich
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 18 April 2017

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

Testing, evaluating, grading, examining, feedbacking… teachers slowly but surely develop into testimaniacs as everything seems to revolve around assessment of one kind or another, which of course also exerts a considerable influence on the language classroom. On the one hand, there is a considerable number of large-scale assessment programmes such as PISA, DESI, Lernstand 8, Zentrale Abschlussprüfungen Klasse 10, VERA 6/8; on the other hand, there are ”regular” exams and tests, presentations, portfolios, projects and, last but not least, students’ oral performance, which are all more or less part of a daily assessment marathon.

In this seminar, we are going to take the bull by the horns and approach the above topic on different levels: Test theory, academic research on assessment practices, curricular requirements and guidelines as well as practical issues and survival tips are all going to play a pivotal role in our seminar. In addition, we will also immerse ourselves into assessment procedures by designing, marking and evaluating real-world tests to render our approach truly multi-faceted.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 27.02.2017 to 12.03.2017.
Registrations before or after this time will not be considered.

Zielgruppe

LPO 2003: D2

Kombi-BA: D

MEd 07: EN II a-d

MEd 11: EN II

MEd 13 2013: Bilingualer Unterricht: ENG-D1

MEd 14: M-ENG 3a/b, 6a/b, 9a/b


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp02-p: 408