Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Bilingual Studies Abroad - The Intercultural Dimension (Part II) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 171ANG003432
Veranstaltungskürzel A.03.432
Semester SoSe 2017 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen Max. Teilnehmer/-innen 55
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mo. 10:00 bis 16:00 Einzel am 22.05.2017       30
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 16:00 Einzel am 23.05.2017       30
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 10:00 bis 16:00 Einzel am 24.05.2017       30
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 10:00 bis 14:00 Einzel am 26.09.2017 Gebäude O - O.09.36     55
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Di. 14:00 bis 16:00 Einzel am 26.09.2017 Gebäude G - HS 08     120
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Do. 10:00 bis 16:00 Einzel am 25.05.2017       30
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 10:00 bis 16:00 Einzel am 26.05.2017       30
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Lindemann, Marlies
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting:  22 May 2017

Classes en bloc: 22 May to 26 May 2017; 26 September 2017, 10-16 hrs

Please note that if you are not present at the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

This class is a continuation (Part II) of last semester’s Preparing for Bilingual Studies Abroad and consists of the placement itself, either in category C schools in Wales or in primary and secondary schools in England. Living in an English-speaking country and working in a bilingual school gives students the opportunity to gain insight into the methods employed in the (early) teaching of a second language. Participating students also derive great benefit from assisting experienced teachers in all other classes in which English is the medium of communication (e.g. history, geography, PE). The placement gives students the chance to carry out their own enquiry projects based on the theories of bilingualism, bilingual education, and concept formation. Having reflected upon the individual elements of teaching methods they have observed in the course of their Welsh and English placements, the students then evaluate the applicability of what they have experienced to their own future practices as teachers of a foreign language.

Literatur

Baker, Colin (2006). Foundations of Bilingual Education and Bilingualism. 4th Edition. Clevedon: Multilingual Matters.

Bemerkung

As this class is a continuation of last semester’s Preparing for Bilingual Studies Abroad no additional registration is needed.

Voraussetzungen

a) Completion of Bilingual Studies Abroad Part I.

b) Successful completion of application for the placement abroad.

Leistungsnachweis

According to Erasmus Training Agreement and Guidelines for a School Placement

In addition to classes at the partner schools, telephone conferences and e-mail exchange, students will participate in block sessions before and after the school placements abroad.

Zielgruppe

LPO 2003: D 2

Kombi-BA: D (HR)

Optionalbereich Kompakt       

MEd 07: EN II a-d (GHR als Seminar)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 304