Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

Working with Texts in the EFL class - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Hauptseminar Veranstaltungsnummer 171ANG003439
Veranstaltungskürzel A.03.439
Semester SoSe 2017 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Sprache englisch
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Mi. 16:00 bis 18:00 woch 19.04.2017 bis 26.07.2017  Gebäude N - N.10.18     30
Gruppe :
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person Zuständigkeit
Rumlich, Dominik, Prof.-Vertr.
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 19 April 2017

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

In this course, we will concern ourselves with the exploitation of texts to promote language learning. The reading process is not only a receptive and rational one, but becomes productive, imaginative and emotional. Hence, texts are said to bear great potential for language learning and spark thinking processes and communication (among students) in many different ways. Using the NRW English curricula of various years as a starting point, we will focus on how textual materials, e.g., poems/song lyrics, short stories, novels, comics/graphic novels, speeches, etc. can be used to achieve the current aims of TEFL at secondary schools. Apart from primary texts, our approach will include theoretical, empirical and practical articles on the issues in question in order to help you develop your reflective teaching competences in a sustainable way.

In addition students are given the opportunity to adopt the teacher’s role and teach a text of their own choice to young adults participating in classes for international learners of English. These lessons are part of the project ‘PETE’ (Peer-Teaching and Peer-Coaching) that is conducted in cooperation with the Sprachlehrinstitut (SLI) and an additional tutorial. If you would like to participate in the PETE project to obtain additional credit points (6 LP for MEd 2014 PFP, 3 LP for MEd 2014 M-ENG 4) please contact ppete@uni-wuppertal.de

Bemerkung

Please register via WUSEL between 27.02.2017 to 12.03.2017.
Registrations before or after this time will not be considered.

Voraussetzungen

Enrolement in the master’s course (Master of Education); completion of Introduction to TEFL and Grundlagenseminar or Zwischenprüfungszeugnis.

Leistungsnachweis

2 LP: presentation (pair or group work; incl. a handout)

3 LP: presentation (pair or group work; incl. a handout) plus a written summary critique

6 LP: tutorial in the PETE programme, lesson in the PETE programme, presentation (incl. a handout) plus written exam based on a text of your own choice and teaching experience

10 LP: lesson in the PETE programme, presentation (incl. a handout) plus written documentation (30 pages)

Zielgruppe

LPO 2003: D 2

Kombi-BA: D, DI

MEd 07: EN II a-d (GHR als Seminar)

MEd 11: EN II

MEd 14: M-ENG3b, 6b, 9b

MEd 14: PETE (PFP; M-ENG 4) (in combination with the tutorial)


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 444