Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
BUW Logo BUW Logo
BERGISCHE
UNIVERSITÄT
WUPPERTAL
Startseite    Anmelden    Semester:  SoSe 2020   (Für die Prüfungsanmeldung und das Semesterticket muss das Semester nicht umgestellt werden.)

The Narratives of Popular Culture in the EFL Classroom (Challenges and Chances in TEFL Part B) - Einzelansicht

  • Funktionen:
Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Veranstaltungsnummer 171ANG003418
Veranstaltungskürzel A.03.418
Semester SoSe 2017 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 40 Max. Teilnehmer/-innen 40
Belegung Diese Veranstaltung ist belegpflichtig!
Belegungsfristen
Termine Gruppe: iCalendar Export für Outlook
  Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Lehrperson fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 17:00 Einzel am 28.04.2017 Gebäude O - O.07.24     40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 17:00 Einzel am 19.05.2017 Gebäude O - O.07.24     40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 17:00 Einzel am 23.06.2017 Gebäude O - O.07.24     40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Fr. 14:00 bis 17:00 Einzel am 21.07.2017 Gebäude O - O.07.24     40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 13:00 Einzel am 29.04.2017 Gebäude O - O.07.24     40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 13:00 Einzel am 20.05.2017 Gebäude O - O.07.24     40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 13:00 Einzel am 24.06.2017 Gebäude O - O.07.24     40
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für Outlook
Sa. 10:00 bis 13:00 Einzel am 22.07.2017 Gebäude O - O.07.24     40
Gruppe :
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen Zuständigkeit
Gießler, Ralf verantwortlich
Becker, Daniel
Zuordnung zu Einrichtungen
Anglistik/Amerikanistik
Inhalt
Kurzkommentar

First meeting: 28 April 2017

Please note that if you do not come to the first meeting, you run the risk of losing your place.

Kommentar

The term ”popular culture” is often used as a synonym for ”everyday culture”. As such, popular culture includes all cultural artifacts we encounter in our everyday existence: from the poster ads at the bus stop to the daily soaps in the evening. TV series like How I met your Mother, video games like Battlefield Hardline or ad campaigns by, for instance, Coca-Cola suggest certain identity models through the use of particular plot elements and character types. Children and young adolescents in particular are specifically prone to the influence of such omnipresent narratives of popular culture and the identity patterns they suggest through narration. In this project-based course, we will exploit the didactic potential of popcultural media and texts. Products to be developed in this project-based course are pre-viewing and while viewing tasks as well as teaching scenarios for particular texts and media. Reference to curricular expectations will also guide the task design. All teaching materials produced in this course will be made available via a website for future reference, use and discussion with in-service teachers.

This project-based course connects with the following courses: K-BIL 3, Spezielle Bildungswissenschaften, Aufbaumodul Literaturwissenschaften (Kombi BA, C2) and Planning and Analysing Classroom Processes (Master of Education).

 

If taken in the Master of Education, teaching materials from this course should be tried out during the ”Praxissemester” at school and can become basis for a Studien- and/or Unterrichtsprojekt.

 

If taken in the BA, it is recommended that you study K-BIL 3 (”Didaktische Gestaltung computer- und netzbasierter Lernumgebungen”) in the same term.

Literatur

Thaler, Engelberg (2014). Teaching English with Film. Paderborn: Schöningh.

Storey, J. (2008). Cultural Theory and Popular Culture: An Introduction. 5th ed. Harlow: Pearson.

Bemerkung

Please register via WUSEL between 27.02.2017 to 12.03.2017.
Registrations before or after this time will not be considered.

Leistungsnachweis

Design of tasks and teaching scenarios, pre-session readings, active participation in online (e.g. forum discussions) and offline activities (class discussions, presentations).

Zielgruppe

Kombi-BA: D

Kombi-BA Optionalbereich (Profil Bildungswissenschaften ANG 102 Teil B, ehemals Kompetenzfeld V)

MEd 07: EN II c-d (GHR als Seminar)

MEd 11: EN II

MEd 14: M-ENG 3a, 6a, 9a


Strukturbaum
Keine Einordnung ins Vorlesungsverzeichnis vorhanden. Veranstaltung ist aus dem Semester SoSe 2017 , Aktuelles Semester: SoSe 2020

2007 WUSEL-Team Bergische Universität Wuppertal
Anzahl aktueller Nutzer/-innen auf qisapp01-p: 565