Inhalt
Kurzkommentar |
Registration Period: 27.02.-12.03.2017 (WUSEL)
|
Kommentar |
This course presents material about multicultural contemporary Britain, which is a mandatory topic at German high schools. Since it is obligatory to read different genres of texts at school (with an eye on cooperative learning strategies), we are going to do just that in our course.
|
Literatur |
- Michael Mitchell, ed., Viewfinder Topics: Ethnic Diversity in the UK: An Imagined Community? Students’ Book, Langenscheidt, New Edition, 2010.
- Bali Rai, (Un)arranged Marriage, Klett, 2012.
- Mike Bartlett, Artefacts, Methuen, 2008.
- Hanif Kureishi, ”My Son the Fanatic” (the short story, not the play), c. 1995 . |
Bemerkung |
Please put a request for registration in pigeon hole No. 3 in front of the Dekanat during the time specified as ‘Anmeldekorridor’.
First meeting: First week of the semester.
|
Leistungsnachweis |
Intensive Auseinandersetzung mit der von der Lehrperson benannten Primär- und Sekundärliteratur, nachgewiesen durch aktive und regelmäßige Mitarbeit (z.B. Arbeitsgruppen, Impulsreferate oder Präsentationen) in der Lehrveranstaltung oder durch von der Lehrperson festzulegende Ersatzleistungen wie z.B. Klausur oder mündliche Prüfung. |
Zielgruppe |
LPO 2003: C 2 a, b; Kombi-BA: C III a, b |